10 voordelen van werken in de Cloud

1. Altijd en overal toegang

Met een internetverbinding, een browser en een account heeft iedereen overal en altijd toegang tot zijn eigen
werkplek. Iedereen (mits geautoriseerd) kan dus overal werken! Bij een klant, onderweg of gewoon op een
andere plek in het kantoor.

2. Iedereen heeft dezelfde versie

Het is dus gedaan met updates en steeds trager werkende computers. In de Cloud heeft iedereen dezelfde
versie van de software, zijn documenten steeds uitwisselbaar en gaan computers veel langer mee. Dat
kostenvoordeel berekent de leverancier van de Cloud dienst door aan de klant. Dit levert een forse besparing
op!

3. Geen eigen server nodig

Een eigen server kost al gauw tienduizend euro. Daar komt de besturingssoftware, gebruikerssoftware, kabels,
kabelkasten, antivirus, back-up, en bij een iets uitgebreidere configuratie al gauw een aparte computerruimte
nog bij. Deze kosten (en de bijbehorende zorgen) verdwijnen bij het werken in de Cloud.

4. Minder IT-experts nodig

Voor kleinere bedrijven is systeembeheer vaak een kostbare zaak. Als een bedrijf in de Cloud gaat werken, zijn
beheer en onderhoud (inclusief back-up!) opgenomen in de afgesproken dienstverlening tegen vaste kosten.

5. Minimale investering

Dure licenties zijn niet meer nodig, net als veel investeringen in hardware. Beheer, onderhoud en infrastructuur
zitten in een vast abonnementstarief. Een online werkplek is er bijvoorbeeld al voor € 25,- per maand!

6. Veilig voor uw data

Alle digitale bedrijfsgegevens staan in een beveiligde, gecertificeerde omgeving die bovendien altijd is
gespiegeld met een andere, eveneens beveiligde en gecertificeerde omgeving. Toegang krijg je alleen door
identificatie met gebruikersnamen en wachtwoorden, eventueel aangevuld met 2 factor authenticatie. En
derden kunnen niet bij je data; ook niet de Belastingdienst of andere overheidsinstellingen.

7. Minimale uitval

De Cloud ligt er maximaal een paar uur per jaar uit. Vergelijk dat eens met de oude situatie; dat ligt meer in de
buurt van enkele uren per maand!

8. Partners

Altijd rechtstreeks persoonlijk contact opnemen met de klantenservice van de leverancier. Deze korte lijnen
maken het bovendien mogelijk om verbeterwensen te verwerken in een aangepaste dienstverlening.

9. Grote platformonafhankelijkheid

De Cloud discrimineert niet. Veel mensen gebruiken Internet Explorer, maar andere browsers (van bijvoorbeeld
Apple, Google, Firefox, etc.) zijn net zo goed bruikbaar. Het type computerplatform doet er niet toe.

10. Schaalbaarheid

Niets is beter schaalbaar dan de Cloud. De capaciteit is in beginsel oneindig. Wie zijn bedrijf uit wil breiden,
koppelt gewoon meer werkplekken aan. Wie in deze tijd juist wil afslanken, sluit gewoon werkplekken af. Er
kan elke maand worden in- of uitgestapt.